Sommar 2014

Sommarjobbade hela sommaren på världens bästa ställe. 
Lärde mej så mycket nytt! Och ännutill på köpet fick jag lära känna fina människor samt veta hur det känns att verkligen trivas på jobbet.
 
Hästarna flyttades på sommarbete till Esse.
Blev många härliga ridturer med E och K! Långritter, barbacka ridturer, långa och fartfyllda galoppsträckor, simturer.. Det var underbart!

 
Skaffade min kära iPad. Stort hjärta till den!
 
Satt ute i trädgårdsgungan.
Fanns inget skönare än att lägga sej ner i den med sällskap av hunden efter en dag på jobbet. Älskar att bo på landet, speciellt sommartid när allt är grönt och fint. 
 
 
Tog truckkort,  työturvallisuus-, och tulityökortti. BADASS!
 
Strandhäng vid GH med brudarna.
Pratstunder, sola, chilla, äta gott. Saknar! 
 
 
 
20-års-grillfest med nära och kära. 
Och jag fick förstås ålderkris, haha. 
 
Pluggade flygteori och klarade tarkkarin för att få ta med passagerare.
Mamma och pappa var de enda som hann och vågade med på flygtur denna sommar. Kul att ha sällskap i flygplanet på flygturen. Nästs år kommer väl flera med, va?
 
Firade midsommar med de allra bästa. 
 
 
 
Den årliga hörumban. 
En av sommarens höjdpunkter! 700 höbalar plockades hem. Svettigt, men kul! Älskar doften av färskt hö.
 
Jakobsdagar.
Åt ihjäl mej på baguetter, festade, träffade nya bekanta. 
 
Färgade håret brunt.
Har inte haft såhär ljust hår på flera år. Trodde aldrig dagen skulle komma då jag skulle övergå från mörkt hår till ljust. Men sen knäppte det till i huvudet en gång, och vips blev håret ljust.
 
Villaliv.
Sena kvällar, båtturer, simturer, tid med min svärfamilj, myspys, god mat. 
 
 
Och så mycket annat roligt hann jag också med. Hade en fantastisk sommar, och ser redan framemot nästa!

Kommentarer:

1 Mamma:

Sommaren är härlig! :)

2 Manda:

Åå va ja saknar då vi tog picknick vi GH o ba sola, tala om allt o bara njöt av somarn! <3 måst abselut ta kaffe snart o catch upp lite. Kraam :)

Kommentera här: