Långt fluminlägg

Ahoy!
Istället för att panikplugga det sista till provet så gör jag allt annat roligt (eller inte så roligt) istället. Är sista veckan i Vasa nu innan sommarlovet äntligen börjar. Endast två prov kvar och sen är det finito för detta skolår. Nu är det bara halva skolgången kvar och sen kan jag glatt ta emot ingenjörspappren. Vet ännu inte om jag sen ska söka igen in till pilot eller ifall jag ska nöja mej med att ha det som intresse. Det lustas fortfarande att ansöka senare, men måste först se ifall studiemotivationen finns kvar eller inte efter dessa fyra år .
 
Har fästmannen med mej hela veckan här i Vasa. Och våran vecka här började med att jag glömde nycklarna hemma i Katternö, så vi slapp inte in. Men som tur var fick vi hjälp av både syster och hyresvärden så det löste sej tillslut. Det har blivit lugna dagar här eftersom jag har mestadels av tiden suttit fastklistrad i fysikanteckningar. Och ikväll fortsätter det med att ha näsan fastklistrad i maskinelement-anteckningar. Gotta love mah lajff...
 
Ridbanan hemma i Katternö har äntligen torkat upp, och ridvägarna är i gott skick så jag kan rida ut närsomhelst. Skönt att också kunna rida ut med en åt gången utan att behöva oroa sig för att den andra ska bryta benen av sej i leran. Hade ena hästen på rymmen i helgen också, tur så är gräset grönare på andra sidan staketet så hon var inte långt borta.
 
Nu tillbaka till fysikanteckningarna och sen iväg till skolan. Ciao!
 

Kommentera här: