Nästsista veckan i Vasa

Nästsista veckan i Vasa är snart slut och nästa vecka får jag flytta hem över sommaren. Sommarjobbet närmar sig med stormsteg och jag kan inget annat än att känna glädjen som kryper fram, YAAAAY! Endast 12 dagar kvar tills jag får gå innanför portarna vid UPM *glädjeskuttar*. Annars har det varit en riktigt jävla skitvecka hittills. Hittills har jag haft två tenter, varav den ena är jag underkänd i, och imorgon har jag tent numero kolme. Muntlig tent dessutom, hej nervositeten! 

Förövrigt så har jag börjat packa ihop mina saker. Det blev lite ändrade planer, så lägenheten är uppsagd och jag är lägenhetslös till hösten. Flyttar istället in med min kära syster och hennes man i Toby till hösten när det ändå är sista året jag har skola här i Vasa. Jag kommer ju endast vara aktivt i Vasa under höstterminen, så det skulle inte ens löna sig att ta en lägenhet för endast ett halvt år. Hursomhaver så är det skönt med en hjälpande hand när det krisar till sig. Lite frustrerande hela situationen, men det är som det är! 

Dags för en kopp kaffe och sen får jag återvända till mitt underbara liv som ingenjörsstuderande och plugga till morgondagens tent om givare och PLC. 

Imorgon får jag äntligen se doggen <3 

Kommentarer:

1 Mamma:

För en stund sen då e körd en bil förbi så blev kenza så glad och sprang till dörren hon trodde du skulle komma!

Svar: voi Kenza <3
Laura Määttä

Kommentera här: