Helgen kom, helgen for!

Hejhopp! Här ekar den ganska tomt ännu, sorry guys! Just nu har jag så mycket skolarbeten att göra så jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller riva loss allt hår jag har på huvudet. Får försöka påminna mej om att det endast är 4 veckor kvar till sportlov och 3 månader tills sommarlov. 
 
Helgen har varit trevlig. Har denna helg hunnit spendera lite mera tid i stallet än vanligt. Det är synd att jag bara är hemma under helgen, och under de få dagarna ska jag hinna träffa allt och alla, jobba i stallet och springa på ärenden, hinna ut med hunden på länk osvosv.. Nå hursomhaver, båda hästarna fick springa av sej på ridbanan lite i fredags medan jag och fästmannen stod och skrattade åt dem. Idag däremot tog jag med båda hästarna ut på en promenad. Eftersom ingen kände sej för att komma med mej ut på en promenad med dem så tog jag båda två samtidigt. Det gick förvånansvärt bra, om man bortser från att Zorro fjantade sej med jämna mellanrum. Åh, det finns nog ingenting i hela världen som är så underbart som att få spendera tid i stallet!!
 
Förutom att jag spenderat min lediga tid i stallet så har jag också spenderat min tid åt att plugga till torsdagens tent. Not so fun, så jag gav upp efter att ha kliat loss ungefär ett halvt kilo hår och bannats över när inga räkneuppgifter blev rätt. Istället tänker jag skita i alla uppgifter, hålla fästmannen sällskap när han spelar ps4 och sen krypa till kojs. Ska upp tidigt imorgonbitti för att styra kosan mot Vasa och ha skola från kl. 8-18.
 
Hoppas ni haft en supertrevlig helg, och så återkommer vi när jag finner tid för att blogga igen! (: 

Kommentarer:

1 Emma -Merakibeauty.se:

fin blogg du har :)

2 D:

Jag ställer gärna upp om du söker hästpromenad-sällskap nångång :D

Svar: Åh, vad kul!! :D Vi ska absolut ta en promenad snart isåfall :D Är ju alltid roligare att fara på promenad när man har sällskap :D de e bara att hör av dej då du har passligt så far vi :D Jag e ju hemma varje helg från fredag ti måndag så vi får försök prick in de då nångång :D
Laura Määttä

Kommentera här: