Surround yourself with positive energy

Jag, Laura Miia-Maria Määttä, har ikväll varit på en löprunda. JAG? Löprunda? Vad händer? 
 
Jag har hela veckan varit trött, orkeslös, butter och sur. Men så idag när det var fredag, jag fick åka till UPM och träffa mina jobbarkompisar så hittade energin tillbaka. Vi hade två möten om slutarbetet och jag börjar känna mig lite mera säker på vad hela arbetet ska innehålla. Dessutom fick jag datorer till my office, så nu börjar jag känna mig redo för att riva igång med slutarbetet. Sen fick jag ännutill spendera lite tid med mina föredetta arbetskamrater på centralverkstan. Det känns skönt att ha dem som peppar och hejar på när det gället slutarbetet. Det gav mig en sådan energi och jag blev så glad i hjärta och själ, kropp och knopp. 
 
Väl hemma tillbaka tog jag med gubben till butiken för att handla och sen kom A och M hit för att hjälpa till i stallet. Det blev ett par skutt över ca 50 cm hinder och sen en vända i terräng. Jag hade fått tips av D att prova rida med grimma, så det testade jag idag. Gick mycket bättre än med träns, så nu ska tänderna checkas på hästarna!! Eftersom energin fortfarande satt i efter att ha jobbat på i stallet i över 2 timmar så begav jag mig ut med hunden. Det var tänkt att bli en lugn promenad i det sköna vädret, men istället började vi springa. Först en sträcka, sen lite längre när jag kände att jag orkade, och slutsaldot blev 4 km. Jag!!! 4km!!! Det är fan så bra för att vara jag. För första gången i mitt 22-åriga liv så kände jag GLÄDJE av att springa. Så skönt! 
 
Nu väntar jag på att kvällsmaten ska bli klar och sen blir det sovdags. Nightynight!

Kommentera här: