Inga stjärnfall, men lycklig ändå!

Så var denna måndag över, och jag ligger för tillfället och myser med min fina fästman. Jag bloggar, han tittar på folk som streamar när de spelar cs (eeeh, förstod nästan int själv heller va jag fösöka berätt där, men whatever). Vi tog en promenad i det kyliga vädret innan vi bänkade oss ner här, och det var så skönt att få lufta huvudet. Superskönt när det är några grader på minus och ännu bättre när det var stjärnklar himmel. Dock såg jag inga stjärnfall, medan min fästman såg fyra stycken... Jag fick inte önska mej något :(  men som fästmannrn sa: "du har redan allt, så du behöver inte önska dej något". Och det är så sant, jag är lycklig ändå fast jag inte såg några stjärnfall. Jag har allt en människa kan önska sej; världens underbaraste familj och svärfamilj, världens bästa fästman och världens finaste husdjur. Jag är lyckligt lottad! 
 
Vad annat har hänt under tiden jag inte har bloggat? Vi bokade resa till Gran Canaria, Maspalomas tillsammans med fästmannen för en vecka sen. Så 9 januari sätter vi oss på flyget i Helsingfors som tar oss till paradiset. Det blir tredje året i sträck som vi åker till varmare breddgrader. Fast nu åker vi till en annan ö, så det ska bli kul att se ifall Teneriffa fortfarande förblir våran favorit, eller ifall vi fattar tycke för Gran Canaria. Jag har redan gjort en lista på saker och ting som vi ska försöka hinna med under veckan vi befinner oss där, men ett måste även denna gång är att köra med vattenskotrar. Det är så himla kul!! Jag kan bara konstatera vilken tur jag har som har en fästman som tycker om att resa lika mycket som jag, hihi! 
 
Hästarna har fått ha lite ledigt den senaste tiden på grund av att vägarna varit isbelagda. Och våra hästar är som bambi på hal is, så jag känner mej inte för att riskera att nån utav hästarna eller jag själv ska bryta benen av oss. Tog dock ut dem på promenader under helgens gång när det var mindre halt, och båda två var verkligen full av energi när de fick komma ut och utforska världen. 
 
Förutom det så har jag också fått min efterlängtade iPhone 5s, wiihoooo! Så nu bara nanosimkorter dimppar ner i postlådan så får jag ta den i bruk. Då har jag hela samligen som jag länge har drömt om; Macbook, iPhone och iPad. Äpplet är det rätta märket, sådeså! 
 
Nu ska jag krama och pussa min fina fästman lite extra och bara njuta av lugnet innan det blir sovdags. Gonatt! :)
 
 

Kommentera här: