Boyfriend tag

1. Var kysstes ni för första gången och hur var det?
Matti: En muista.
Jag: Seriöst? Var var vi då vi vart första gången ilag?
Matti: Halpa-hallissa.. En minä tiiä.
Jag: Alltså va? Minns int du att vi var vi dendär parken utanför brandstation? 
Matti: *lite ängsligt* Mulla on huono muisti, älä syytä mua, kiltti.. 
Jag: Var pussist vi fösta gången då vi blev ihop för andra gången då? 
Matti: Jossain kaupungilla, ehkä.. 
Jag: Mmm, ja ungefär. 
 
2. Hon sitter framför tv:n. Vad tittar hon på? 
Matti: Gossip girl ja tommosta. *haha* mistä minä voin tietää mitä sä katot?? 
Jag: Nånäää, de har jag sitt färdigt redan för längesen. Va annat kollar jag på? 
Matti: Jotain tietovisaa.. elokuvia?
Jag: Du e så dålig!!
 
3. Nämn en maträtt hon inte gillar.
Matti: Sorsa..
Jag: Rätt, fö de va äckligt!
 
4. Ni ska gå ut och äta och dricka. Vad beställer hon? 
Matti: Perunaa ja kanaa... ja vettä.
Jag: Tja, de går väl. 
 
5. Vilken skostorlek har hon?
Matti: 40.
Jag: RÄTT! *imponerad till tusen att han veta de*
 
6. Om hon hade samlat på nånting, vad hade det varit?
Matti: Varmaa muumilaseja.
Jag: Tycker du att jag e som mamma?
Matti: No ei, mutta ku et sä kerää niitä nii varmaa niitä alkaisit keräämää.

7. Vad skulle hon kunna äta varje dag?
Matti: Tortillaa.
Jag: Nå int riktigt..Vad annat?
Matti: Nuudeleita ja nakkeja.
Jag: Ganska sant, som en fattig studerand lever man billigt med att äta sånt. 
 
8. Hurudan musik lyssnar hon helst på? 
Matti: No sitä saatanan paskaa..
Jag: Och va e de då?
Matti: Sitä vitun Martin Garrixia ja sen tyylistä, elikkä tommosta paskaa.
Jag: Alltså bara bra musik!!
 
9. Vilken är hennes sämsta egenskap?
Matti: En tiiä. 
Jag: Men va e dåligt me mej?
Matti: En tiiä.
Jag: Våg du int säg?
Matti: No ku ei oo mitää.
Jag: Va gullo du e! ♥

10. Vem är hennes bästa vän/vänner?
Matti: Amanda
Jag: Så rätt så!  
 
11. Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om.
Matti: Ku mä meen melodyy
Jag: Meh.. Int har jag nå emot det. Avskyr bara då jag måst hämt dej då du e stupfull mitt i natten.
Matti: mut et sinäkää tykkää mennä sinne
Jag: Nä, he gör jag int heller. 
Matti: Ja sä et tykkää ku mä ammun sorsia.
Jag: De har jag int nå emot? 
Matti: Mut sä et tykkää ku ne kuolee, torvi!
Jag: De e sant. 


12. Tränar hon? Vilken sport i så fall?
Matti: Ei mitää. 
Jag: alltså.. 
Matti: Käyt lenkillä silloin tällöin.. Jossei syöminen oo treenaamista nii sit ei mitää muuta.
Jag: Jag har ju hästa?
Matti: Ei se mitää treenaamista oo. 
Jag: Nå nog tränar man på samma gång då man rider.
Matti: Joo mut ei se meinaa sitä.
Jag: Dedär får ju mej ti låt jättelat.
Matti: No haha, sähä oot. 
Jag: men tack... 

13. Vad kan hon hålla på med i flera timmar?
Matti: Just ne hevoset
Jag: Jajjamen, nånting annat?
Matti: Ei.. Syödä.
Jag: Men nähä, jag äter int hela tiden! 

14. Har hon någon unik talang?
Matti: Ei
jag: Men va snäll du e. Nog måst jag ju ha nån unik talang?
Matti: Ei.. Tai no.. Oot hyvä laittaa ruokaa.
Jag: Master-chef! 

15. Vad är/var hennes favoritämne i skolan?
Matti: No en tiiä, varmaa äidinkieli.
Jag: Nånä. Matte o språk var nog mera mina favoritämnen. Men nu har jag inga favoritämnen då jag går i Novia. 

16. Vad var ditt första intryck av henne? 
Matti: Olit kaunis. (som han sa efter att ha skojjat om att jag var ruma)
Jag: aww!

17. Vad är det bästa med henne? 
Matti: Oot sosiaalinen, sä voit puhua iha kelle vaan. 
Jag: haha, o jag som tycker att jag e blyg. 
Matti: Sit sä oot tositosi kiltti ja ihana. 


18. Vilken är hennes favoritfärg? 
Matti: Sininen.
Jag: njaaee.. jag har int direkt nån favoritfärg. Kanske grön?

19. Hur går hon klädd hemma? 
Matti: Noin (syftar på mina mjukisbyxor)
Jag: haha, sant. Klär mej ganska slappt när jag e hemma. 

20. Beskriv henne med tre ord.
Matti: En keksi..
Jag: Men seriöst nu, kom igen..
Matti: torvi, ihana ja kultanen.

21. Berätta något om henne de flesta inte vet. 
Matti: Tykkäät käydä metällä
Jag: Nå.. int vet jag nu om jag direkt gillar e så mkt, de e så kallt där.. 
Matti: No en tiiä..
 

22. Vem sa "jag älskar dig" först?
Matti: En muista.
Jag: JAG MINNS! DE VA DU!! 
Matti: NO EI VARMAA OLLU, EN USKO!
Jag: De va de visst. Du skicka på meddeland på telefon!! 
Matti: *silence*

23. Vad brukar ni oftast gräla om?
Matti: Ei mistää, hyvin harvoin me riidellää
Jag: haha, sant. De e bara lite smågnabbas då jag har pms. Sällan vi har nå stort bråk.

24. Vem är hennes kändiscrush? 
Matti: Varmaa Twilightin Edward.
Jag: Nånäää.. 
Matti. no Martin Garrix.. 
Jag: du e så dålig, men vi kan väl säg att de e han..
 
25. Berätta om något pinsamt hon gjort. 
Matti: No sitä mä en tiiä.. 

26. Hurudana filmer gillar hon? 
Matti: Action.
Jag: Nå.. Dom går väl att se på men njaa. Komedi e mera min stil.
Matti: No kirjota sitte se siihe.
Jag: Nee, jag kan ju int fusk!! 
 
27. Vad är hon bra på? 
Matti: Ratsastaminen. 
Jag: Haha, tack! 
 
28. Nämn några saker som gör henne glad.
Matti: MINÄ! ja hevoset!
 
29. Vad är hon besatt av? 
Matti: Av mej.
Jag: Nå int e jag ju BESATT av dej.
Matti: No tottakai sä oot ku koko aja soitat et mennää johonki.
Jag: Jag ringer int alls varenda dag. Nåja, next question! 

30. Hurudan är hon som flickvän?
Matti: Maailman paras!
Jag: va gullo du e! *puss*

Kommentarer:

1 Ellipelli:

"Vitun martin garrixia" XD XD XD

2 Mamma:

😂

Kommentera här: