Dan före dopparedan, dagen då bilen ger upp!

Så var de sista julklapparna inhandlade. Som vanligt är jag sent ute med det, men det gick bra att från förmiddagen gå på stan när det var endast jag och pensionärer i farten, hehe. 
 
Idag hände något som jag aldrig trott har varit möjligt. Min trogna vän, min räddare i nöden under 4 års tid, min vän som har burit mej på sina axlar många hundratalas kilometer... min lila racerbil har sagt upp kontraktet. Idag när jag skulle skjutsa mormor till flygfältet så gav den upp. Kylarvätskan läckte ut och värsta rökmolnet steg upp från motorhuven. Det blir väl nån slags operation inom snar framtid, efter julen. Annars blir det puma-begravning och jag får försöka skrapa ihop mina småpengar och skaffa ny bil. Blir ingen billig jul dehär!
 
Väntar som bäst på att bastun ska bli varm. Är så trött efter dagens händelser, plus att det känns som att jag håller på att bli sjuk. Jag ska dricka varmt, njuta av en lång stund i bastun och bara försöka ta det lugnt ikväll. Jag har inte tid för att bli sjuk nu! 

God jul på er! 
 
 

Kommentera här: