Teneriffa, dag 8 - Hemresa med matförgiftning

Det var nästan med tårar i ögonen som jag lämnade Teneriffa, haha. Men ifall jag känner mej själv rätt så lär det nog inte ta alltför länge innan jag är där igen. 
 
Hemresan då.. Var ska jag ens börja? Jag har aldrig varit med om nån hemskare hemresa. Vi hade inte bokat nån mat på flygen, så istället beslöt vi oss för att köpa ett bröd på flygfältet som vi kunde äta sen i flyget. Sagt och gjort! Flygresan tog 6,5 timma, vilket i mitt fall kändes som en evighet. Efter att jag ätit upp mitt jäkla bröd började jag känna att jag började må illa. Magen började svälla upp, jag fick knäppa upp byxknappen, jag kallsvettades och illamåendet gick inte om. När vi hade 2,5h kvar av flygresan började jag spy. Kul, va? Att ännu ha en 6 timmars bilresa framför sig när vi väl var i Helsingfors var inte heller något som jag såg framemot. Men det var bara att bita ihop. Som tur somnade jag ganska snabbt i bilen och vaknade först flera timmar senare. Och efter det mådde jag ganska så bra, så jag gissar det var nån slags matförgiftning. Vi var fyra som åt samma slags bröd, och jag fick genomlida detta helvete. Min vanliga tur, haha! 
 
Här hemma kom hunden glatt emot <3 Och hästarna fick under dagen lite extra morötter medan vi gosade. Oj, vad jag hade saknat dessa krabater! Det är roligt att vara på resa, men det finns nog inget som är så underbart som att komma hem tillbaka till djuren! 
 

Kommentera här: