Senaste nytt i the fabulous life of Laura!

Jag vet, jag är världens sämst på att blogga. hehe! Men vi tar en snabb genomgång av vad som skett under den senaste tiden. 
 
Jag har börjat jobba som RCM-ingenjör vid UPM och jag stortrivs. Jobbet är suveränt och kollegorna likaså. Jag är så glad över att jag sluppit in i arbetslivet och dessutom fått ett jobb som jag känner att jag trivs med. 
 
Jag är 90% färdig med examensarbetet och jag börjar se slutet på den evigt långa studietiden. Sista tenten skrevs för ett par veckor sedan och nu är det bara ett skolarbete kvar innan jag för gott kan tacka och bocka för mej. Sen är det bara presentation av examensarbetet och dimission kvar och sen kan jag titulera mej själv som ingenjör, YAY! 
 
Våren är på intågande, vilket betyder att vägarna smälter och jag kan igen börja rida ut. Vägarna är isfria och jag kan glatt trava och galoppera på våra byvägar igen. Tror hästarna tycker det är lika härligt, baserat på de små glädjeskutten som Zorro gjort under ridturerna, haha. 
 

 
 
Nästa helg ska jag och mina två bästa väninnor spendera helgen i Vasa. Vi ska på bo hotell hela helgen och jag ser redan nu framemot det supermkt. Pampashelg, hotellfrukost, shopping och partajj! 
 
Vi har tagit farväl av våran käraste farmor <3 Jag saknar henne så mycket. Tack för alla de fina minnen vi fått, och tack för alla de gånger du skött mej och mina syskon när vi varit små. Du var en toppen farmor på alla sätt och vis, det är bara orättvist att en sjukdom skall få ta övertag. Håll ett öga på oss från himlen och hälsa morfar! 
 
 
Så med andra ord så lever jag och mår bra fastän jag inte bloggar så aktivt längre. Yeeezzzz, tackohej! 

Kommentera här: