Drömde om bloggen..

Inatt drömde jag att jag skrev ett superlångt inlägg här på bloggen och sen blev jag frustrerad när datorn kraschade och inlägget aldrig publicerades. Sen vaknade jag och kom ihåg att jag har ju faktiskt en blogg som inte har blivit uppdaterad alls under sommaren. Så här är jag, igen. Dock kan jag väl inte medge att jag har nånting vettigt att komma med denna gång heller.
 
Alright, så vad har hänt sen 21 maj 2017?
 
Jag tog examen, fick mina ingenjörspapper i handen och fick börja sätta all fokus på jobbet. Jag stortrivs fortfarande på UPM, jag tycker om alla mina kollegor och arbetsdagarna går fruktansvärt snabbt. Jag kan knappt ens själv förstå att det snart är 9 månader sedan som vi började som RCM-ingenjörer. Tiden har gått så otroligt fort! 
 
 
Vi var under en förlängd weekend till Stockholm tillsammans med brudarna. Alltså, STOCKHOLM I MITT HJÄRTA!  Hotellfrukost, shopping, ett besök till Skansen och till Naturhistoriska Riksmuseet, traskande runt i helahalva Stockholm. Så mysigt! Hann i samma svepa hälsa på ett par släktingar, så det var riktigt kul. 
 
 
 
 
 
Vi tog en familjedag i mitten på juni och åkte till Ähtäri Zoo. 
 
  
 
 
Åkt kanot. Vi bestämde oss med ett par tjejer att haka på när det ordnades en kanottur för endast kvinnor. Det var riktigt mysigt att paddla på och sen stanna nånstans mitt ute i ingenstans för att grilla lite korv och pinnbröd. YUM! 
 
 
 
Varit ut på en massa ridturer, haft hästarna på sommarbete hos P,  spenderat tid vid svärföräldarnas villa, busat med hunden, höbärgat och m.a.o hämtat hem 700 höbalar osvosv. 
 
 
 
         
 
 
Mot slutet av september tog jag ett par dagar ledigt från jobbet och åkte iväg tillsammans med gubben till Salo för att hälsa på min kusin och hans familj + 5 hundar. Har dock inga bilder av det på min dator och jag känner att jag inte har nån energi till att börja flytta över bilderna från telefonen till datorn, hehe. 
 
Tja, det är väl det som har hänt sådär i stora drag. Klockan börjar bli mycket så jag ska riktigt strax ta och krypa till kojs och invänta en ny jobbvecka. (klockan är 21.00, tantvarning!!!) Vi återkommer när motivationen hittas igen eller nästa gång jag drömmer om att blogga. 

Tjilevipp! 

Kommentera här: