2012

Började hela året med 6 veckors flygteori. Bar med mej min röda 622 sidors mapp vart jag än gick, pluggade nästan konstant till tenterna som vi hade och slutade klockan tolv varje dag. Gick och längtade tills den dag när jag äntligen skulle få börja ta flyglektioner.
 
 
Firade wanha i skolan, hade fint program och gick runt med fina klänningar och kostymer tillsammans med de andra i samma årskurs. Kvällen spenderades i Nedervetil lokal med det härliga folket, åt mat och dansade hela kvällen lång.
 
 
Var till Lapua och rände slalom, trots att jag hatar det! Gjorde fina vurpor i backen, rände störtlopp för att jag inte kan ränna slalom, och fick elaka blickar av barnen som tycke att jag bara var ivägen.
 
 
Jag hade fortfarande ljust hår, och konstigt nog så trivdes jag i det.
 
 
Var ute på massor av ridturer med olika vänner under våren när vägarna äntligen blev i bättre skick. Dock såg våra ridturer under våren ut såhär när fjanthästen tappade så mycket hår så det kliade när sadeln var på;

 
31 mars tog jag min allra första flyglektion. Mor och far var med och fotade, samt filmade eftersom de absolut inte ville missa min första flyglektion. Var så himla nervös, magen pirrade och jag bara längtade att få åka upp i det blå. Minns när jag satte mig i det lilla ultralätta flygplanet att jag tänkte för mej själv att jag aldrig kommer lära mej dethär, men visst går det. Har världens bästa flyglärare att tacka för allt!!
 
 
April månaden var väldigt intensiv. Flyglektioner, läxor, skola, prov, stallet, vänner osv. Var stressad, men lärde mej att ta en sak i taget. Bodde nästan i min onepiece som vi beställde från skolan när jag hade tid över!
 
 
Började jobba vid glasskiosken på torget i Jakobstad för andra året redan i slutet av april.
 
 
Åkte till Paris med ett härligt gäng franskaläsande elever i maj. Det var så himla skönt att återvända dit för andra gången. Var högst upp i Eiffeltornet, besökte de kändaste sevärdheterna och träffade franska elever. Började också med körlektionerna i maj, och även jag lärde mej att köra bil!
 
 
Sommarlovet började, och därmed började också läsandet till studentskrivningar och hygienpasset samt övandet på ajokaista inför körkortet. Blev godkänd i hygienpasset trots att jag endast kunde svaren av 11/40 frågor. Turen var på min sida!
 
Firade min 18-års födelsedag ute i Jakobstad med familjen och vänner.
 
 
Var på en flygtur upp i det blå med cessnan tillsammans med flygläraren, far och styvmorfar. Flög över vårat hem, samt över Jakobstad och Kokkola.
 
 
Klarade körkortet och jobbade för fullt resten av sommaren. Höll på att dö inne i den kokheta glasskiosken emellanåt, men jag fick jobba med finfina jobbarkompisar som gjorde det hela så mycket roligare.
 
 
Hela julimånad var flygfältet stängt, och inga flyglektioner togs. Fick istället börja med dem igen i augusti. Var på min första ensamflygning 14 augusti, och jag var så himla stolt över mej själv. Stolt över att jag kommit så långt och stolt över att jag faktiskt KAN. Började därefter vara på ensamflygningar, vilka bara gick bättre och bättre. Flög två gånger till Vasa under hösten och en gång till Kalajoki, hade dock min flyglärare med alla gånger.
 
 
Började sista året i Kronoby gymnasium och fick börja kalla oss abiturienter. Helt plötsligt lägger man märke till att vi bara har några månader kvar tillsammans i byggnaden. Pluggade konstant till höstens studentskrivningar, speciellt till geografin. Påbörjade studentskrivningarna, och alla ämnen gick hyfsat bra.
 
 
Fick uppleva en lite tyngre höst, våran fina kisse Osku fick somna in. Saknaden är fortfarande stor, det är så himla jobbigt att förlora en familjemedlem. Har nog aldig träffat på en katt som varit så underbar som våran Osku. Vila i frid ♥ Hösten fortsatte med att mitt 2 års förhållande tog slut, men jag kom upp på mina två ben igen. Hade fina vänner och finaste familjen som förgyllde dagarna!
 
 
Började umgås mera med mina bästa vänner Amanda och Mikaela. Firade Halloween tillsammas med fina vänner och hade en riktigt lyckad kväll. Träffade M och tog upp kontakten med honom igen, lärde känna nya vänner och började umgås med dem så mycket som möjligt. Det slutade med att jag nu umgås med världens härligaste människor. Ingen nämnd ingen glömd!
 
 
Var på en roadtrip ner till Rauma och Åbo med "koplare", som vi nuförtiden kallar oss. En av de bästa helgerna i mitt 18 åriga liv.
 
 
Blev ännu en gång intervjuad till en tidning, och artikeln blev så bra. Vi ser så fruktansvärt coola ut, inte för att skryta eller nånting, men jag säger bara sanningen!
 
 
Beställde biljetter till Swedish house mafia tillsammans med Elli under hösten, och fick nånting roligt att se framemot. Och jag kan nog bara säga att konserten var den bästa julklappen jag gav åt mej själv. WOW, de var så grymma!! Stod och dansade uppe på läktaren tillsammans med de andra, skrek och hoppade och njöt av det hela. Sov sen på hotell och hade en rolig tid med Elli där nere i Helsingfors.
 
 
Jag har alltså haft en fint år med andra ord. Måste dock få tillägga att jag aldrig varit lyckligare än nu! Är redo för att fira att ett nytt år är påväg att börja, och jag kommer absolut se till att 2013 blir ännu bättre än 2012.

Kommentarer:

1 Mamma:

Va intressant år du haft och mycket har du hunnit med, mycket trevlig läsning!

Kommentera här: