Tillbakablick på 2013 Del 3

September
Skolan var i full gång, och vädret visade sina bästa sidor. Pendlade fram och tillbaka till Vasa med C&J, och var ofta över till deras på kaffe, eller så blev det en dag på stan. Nu har det tyvärr slutat i och med att de flyttat hem tillbaka, blöö. Påbörjade praktiken, och jag fick börja använda min snögga verkstadshalare höhö. Var arg över att jag inte såg fram till tavlan, och hade ofta huvudvärk på grund av att jag fick anstränga mej för att se fram till tavlan. Deltog i Wasa by Night med min barndomsvän J. Vi skulle egentligen inte ens delta, men det började med en cider vid Ollis och sen.. tja, sen bara fortsatte det, hehe! Hade min bättre hälft med mej till Vasa en vecka. Skolan och veckan gick så mycket bättre när jag hade något att se framemot då jag gick hem från skolan. Det blev roadtrips och annat roligt under hela veckan tillsammans med honom. Fick senare under månaden gå till optikern för att kolla syn, och fick reda på att jag behöver glasögon. Var riktigt sugen denna månad på att skaffa ett husdjur, en liten lurvig kattunge eller en hundvalp. Men det var nog bara att glömma hela saken!
 
 
Oktober
Hade sjukt mycket skolarbeten och tenter. Tog ett välförtjänt höstlov, som spenderades hemma i Katternö med familj, vänner och pojkvän. Fick mina glasögon, och kunde börja kalla mej glasögonorm. Bokade resa till Teneriffa med mormor, styvmorfar, pojkvännen och hans bror. Äntligen något jag kunde se framemot!! Började plugga inför testerna till pilot en vecka på förhand. Bättre sent än aldrig, bruk man ju säg. For ner till Helsingfors sista dagen denna månaden och började förbereda mej inför testerna som jag skulle ta del av följande dag. 
 
 
November
Började novembermånad med att delta i testerna inför pilot. Och jag klarade dem! *Klappar mej själv på axeln*. Gick runt och funderade ifall jag skulle hoppa av skolan, eller fortsätta. Men, jag sitter ju fortfarande i skolbänken, så det blev nog inget avhoppande. Var sur och arg eftersom jag inte förstod nånting av kurserna vi hade, och allt kändes bara hopplöst. Höll på med svetsning under praktiken, vilket var superkul. Blev otroligt dålig på att blogg, i och med att skolan tog upp all tid in i veckorna och vänner,familj och pojkvän tog upp att tid under helgerna.
 
 
December
Tja, försökte klara av att lämna in alla inlämningsuppgifter innan jag kunde ta ett väförtjänt jullov en vecka tidigarer än alla andra. Tog mitt pick och pack och stack iväg till Teneriffa. Resan var helt fruktansvärt bra, med världens bästa sällskap. Skulle göra vadsomhelst för att få spola tillbaka tiden. Resten av jullovet spenderades med nära och kära. 
 
 
Så 2013, jag tackar och bockar och så ses vi aldrig mer!

Kommentera här: