Tankspridd tisdag

Morjens!
Tisdag idag då. Har varit en ganska lugn tisdag idag. Vaknade lite senare än vanligt hemma hos fästmannen och begav mej hemhem till mitt vackra Katternö. Drog ut på en knappa timmes promenad med doggen och sen blev det lite jobb i stallet. Skulle gärna ha fortsatt lite till med stalljobbet, men bestämde mej istället för att ställa mej klart för att åka med mormor o hälsa på moffa. Kul att hinna spendera lite extra tid med dem när jag har mindre skola nu.
 
Som bäst håller jag på med lite skolarbeten och förbereder mej inför en presentation som vi ska ha imorgon. Usch! Jag är så besviken på mig själv när jag inte klarar av att presentera ett arbete ensam. Det skulle ha varit överstökat för en vecka sedan ifall jag hade haft mod till att presentera ensam. Men icke sa nicke! Jag avskyr att presentera något inför människor. För det första så blir jag så otroligt osäker på mig själv. För det andra så börjar jag kallsvettas. För det tredje så flackar jag runt med blicken, för att jag känner att det inte finns någon säker punkt eller person som jag kan titta på. För det fjärde så vet jag aldrig var jag ska hålla mina armar. Ska jag hålla dem i kors, ska jag sätta dem bakom ryggen, ska jag låta dem hänga vid sidan som vanligt, eller var ska jag ha dem? Alltså usch! Jag önskar att jag en vacker dag kan stå och presentera/prata framför en stor grupp människor utan att känna paniken som kryper fram. Och att jag en vacker dag ska slippa blygheten som kom sköljandes över mig när jag började gymnasiet. 
 
Det om det. Och detta inlägg skulle egentligen publiceras för cirkacirkus 4 timmar sedan. Men se en tankspridd Laura glömde att trycka på publicera knappen. Bra där! 

Kommentera här: