Back to school

Dagar som denna så gör att jag uppskattar mera än vanligt allt som mamma gör här hemma, haha. Jag förstår hur det känns för henne när hon kommer hem och huset ser ut som ett bombnedslag, jag förstår när hon ibland är irriterad när hon har så mycket som måste göras, jag förstår hur trött hon kan vara ibland. Diskmaskinen ska sättas på, plockas ur och plockas i. Kläder ska tvättas, hängas på tork och vikas ihop. Mat ska göras. Kylskåpet måste fyllas på. Hunden ska motioneras. Blommorna ska vätas. Mamma, jag säger dig en sak: du är awesome!  
 
Första skoldagen är avklarad och det gick konstigt nog bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag var negativt iställd på att vara tillbaka i skolan, men en liten gnutta inom mig tyckte ändå det var lite sådär smått roligt. Får se hur länge den lilla gnuttan håller i sig. När jag väl kört hem tillbaka från Vasa så hade jag tänkt vara duktig och skriva lite på slutarbetet. Men det slutade med att jag städade rummet och klädskåpet istället. Men åtminstone är det rent och fint och dessutom supermysigt med tända ljus. 
 

Kommentarer:

1 Mamma:

😂😂

Kommentera här: