Train your mind to see the good in every situation

Från att ha haft soligt, varmt och härligt väder till detta pissiga regnväder.. Hej höst? 
Jag vill inte ha höst. Jag vill inte ha regn. Jag vill inte ha kyligare väder. Jag vill inte återvända till skolan. Och framförallt så vill jag inte skiljas från mitt sommarjobb och mina jobbarkompisar. 
Jag har fortfarande två veckor kvar på jobbet. Sen börjar skolan och slutarbetet dra igång, så som tur får jag ändå lalla omkring på området vid UPM. Det sorliga i det hela är bara att jag inte får fortsätta i verkstan var jag trivs allra bäst. Men som det sägs, all good things come to an end. 
 
Haha, så negativ jag låter. Jag ska istället vara glad över att jag fått en chans att tillbringa mina somrar där. Och så är det att blicka framåt istället. Om ett år så kanske jag har ingenjörspappren i handen. Om ett år har jag kanske fastanställning. Om ett år kanske jag har skaffat mig en bostad och flyttat hemifrån på riktigt. Jag har mycket roligt att se framemot. 
 
Färdigt babblat om det som kretsar mest kring i mitt huvud. Heipparalla! 
 

Kommentera här: