Hejdå sportlov!

Så håller sista dagen på mitt 11 dagars långa sportlov på att ta slut. Åh, jag börjar bara längta mer och mer tills jag får ta mitt pick och pack från Vasa och börja bosätta mej i hemtrakterna. Helgen har varit fylld med roligheter och jag ser redan framemot nästa helg när jag får komma hem tillbaka. 
 
Fredag: A kom hit till Katternö redan en halv 8 tiden på morgonen. Vi tog hunden med oss och drog ut på nästan en timmes promenad i det sköna vädret. Lite chill hann vi med innan vi sen bestämde oss för att styra kosan mot stan för att gå en loppisrunda. Jag hittade lite ett och annat, bl.a. klockor, nya ridbyxor (som kostade endast 10€ och var splitternya. Vilket fynd!!!) samt andra smycken. Hämtade sen moster från flygfältet, men vi hann inte längre än 1km från flygfältet innan bromsarna på bilen slutade fungera. Vi körde sakta och försiktigt in till Kronoby centrum och väntade där tills bror och E kom med bromsvätska. Men då insåg vi att bromsröret läckte, så nu för tillfället är jag utan bil. Kul att vara tvungen att åka buss till och från Vasa... Dagen spenderades hemma hos mormor och morfar tillsammans med nära och kära, såå mysigt! Resten av kvällen spenderades med kära A. Skönt med en kväll fylld med bara tjejsnack. 

  
 
Lördag: A fick IGEN plocka upp mej innan vi styrde kosan till Kokkola (stackars A får agera chaufför när min bil är på reparation, hehe). Jag shoppade egentligen lite för mycket, men det är så sällan som jag kan unna mej nånting så jag passade på när jag för engångsskull hittade kläder. Under kvällen kollade jag en barnfilm, The good dinosaur, och den var så bra!! (Jag är alltså 21 år, gillar barnfilmer och Minions..)
 
    

Söndag: Har haft en riktigt fin söndag hittills. Blev riktigt taggad på att dra ut på en barbackaritt med hästarna, så frågade min kära svägerska ifall hon ville hänga på. Det blev dock bara skritt eftersom ingen av oss har särskilt bra balans att hållas kvar på hästryggen i full fart. Då slog det mej att det här är något som jag ska börja träna mera på, för det var så skönt att rida i terräng utan sadel. På eftermiddagen åkte vi till sjukhuset för att hälsa på moffa som var oerhört pigg och glad idag. Kul med lite family-time <3
 
Moffa <3 
 
Mamma köpte en ny korsordstidning så jag har nånting att göra i Vasa under denna vecka. Bussen åker redan kl. 8 imorgonbitti, ugh.. Kan inte säga att jag är riktigt taggad på att åka tillbaka till Vasa och återvända till studielivet. 

Kommentera här: