Mässkär

Idag har jag haft en superhärlig dag. Jag känner såhär i efterhand att det här var precis det jag behövde efter en tung början på veckan. Jag har fått skratta och ha roligt tillsammans med hela gänget från jobbet, och i skrivandes stund känner jag att jag mår så otroligt bra. Jag är så glad och tacksam över att mina jobbarkompisar övertalade mig att delta i Tyky-päivä då de skulle besöka Mässkär. Så idag har jag för första gången i mitt liv besökt Mässkär. Det blev en kort rundvandring på ön med en guide, supergod mat och sen fick vi spendera resten av tiden med att utforska holmen. Åh, det var så kul och det var så fint där. Det enda negativa var att det blev kallt på båten tillbaka till fastlandet vilket resulterade i att jag för tillfället sitter och snorar. Men det var det värt! 

Veckan är nästan förbi och helgen närmar sig med stormsteg. Imorgon ska jag från jobbet till Jakobstads gymnasium för att berätta om UPM, mina studier och mina framtidsplaner. Kul med lite omväxling efter en alltför lugn vecka på jobbet. Helgens planer är ännu oplanerade, men det är kanske bäst så. Åtminstone ska jag bege mig ut på ridturer, det har jag iallafall bestämt mig för. Resten av helgen får jag gå och längta tills måndag och en ny vecka på jobbet, wohoo! 

Kommentera här: