Hejdå helg, hej måndag!

Okej Måndag, jag börjar vara redo för dig nu! Vi tar en snabb genomgång av helgen som varit: 

Fredag: Jag spendera hela dagen vid UPM och jobbade vidare på slutarbetet. Hade ett möte var vi gick igenom olika program som jag kommer använda längre fram och äntligen fick vi alla inloggningsuppgifter att stämma. Senare på kvällen blev det träff med A och jag gjorde en ny dermosilbeställning, wihooo. Så nu har jag nånting att vänta på, hehe. 
 
Lördag: Steg upp och begav mig ut till stallet med syster. Sadlade Zorro och hoppade några skutt medan syster fotograferade. På ridbanan var han halvt omöjlig, rusade fram och sparkade bakut lite här och där. Men annars hoppade han riktigt fint, min herreman. Efteråt sadlade vi Mama och skuttade lite med henne. Syster som inte har suttit på hästryggen på 3 år tog även några skutt med Mama, *stolt lillasyster*. Efter att vi jobbat färdigt i stallet så begav jag mig vidare till gubbens och vi styrde båten mot Pirilö. Tyvärr fick han inget byte, men det var mysigt och skönt att sitta i skogen och värma sig vid brasan som vi gjort upp. 
 
Foto: Jenni Määttä
 
Foto: Jenni Määttä
 
 
Söndag: Begav mig ut till stallet direkt från morgonen. Red ut i terräng med båda hästarna, vilket gick helt okej. Mama var rädd för allt och inget, hoppade från ena sidan vägen till andra och fjanttade sig. Zorro däremot lyssnade inte alls utan sprang med huvudet uppe i skyarna och var överdrivet tittig. Sen blev det en lugn eftermiddag hos svärföräldrarna tillsammans med gubben. Och något mer gjorde vi inte under dagen. 
 
Så nu är jag lagom utvilad inför en ny skolvecka. Första och enda lektionen vi har idag börjar först 14:30, så jag har all tid i världen på att chilla nu innan jag måste bege mig iväg. Hamnar att vara hela veckan i Vasa, så kommer hem först på torsdag eftermiddag. Men det ska väl gå bra, har ändå så lite skola *yay*. 

Kommentera här: