Teneriffa, dag 4 - Hyrbil och Teide

Eftersom vädret inte alls hade nån lust att visa sin goda sida så bestämde vi oss för att ändra om i våra planer lite. Istället för att hyra bil senare på resan så beslöt vi oss för att hyra bil denna dag när det ändå var halvmulet. Vi hyrde en liten Volkswagen Polo, som dessvärre var manuell. Var livrädd att få kärringstopp flera gånger, men det gick som tur bra. Vi körde upp till Teide, köpte biljetter och åkte linbana upp till toppen (eller nästan till toppen). Utsikten därifrån hade varit fantastisk bara det inte hade varit mulet/dimmigt. Dessutom var det skitkallt där uppe, bara 1 plusgrader. Brrrr! Resten av dagen och kvällen bilade vi runt i Playa de las Americas. Jag måste erkänna att det var svårare trafik än vad jag hade förväntat mig. Jag hade förväntat mig att det skulle vara superenkelt att hyra bil och köra där, men näe... Det var nog svårare än jag trodde!
 
Råkade dessutom höra en superbra låt i radion medan vi körde:
 
 
    
 
 
   

Kommentera här: